- ابن ابی اُصیبعه( 1998م.)، عیون الأنساء فی طبقات الاطبا، ضبطه و صححه، و وضع فهارسه محمد باسل السود، بیروت، منشورات محمد علی بیضون، دارالکتب العلمیه،
- ادگار، اندرو و پیترسجویک (1388)، مفاهیم کلیدی در نظریه فرهنگ، ترجمه ناصرالدین علی نقویان، تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- ارشاد، فرهنگ (1379)، مهاجرت تاریخی ایرانیان به هند، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- بهرامی، روحالله (1385)، انتقال دانش پزشکی هندیان به عالم اسلام، مجله تاریخ اسلام، شماره 25، سال 1385.
- بیگ باباپور، یوسف (1393)، از حکیم علوی خان شیرازی تا حکیم عقیلی شیرازی (نگاهی به خدمات پزشکی، بازشناسی هویت و آثار دو پزشک ایرانی مقیم هند)، مجله پیام بهارستان، دوره دوم، سال ششم، شماره 23، صص 228-239.
- جرجی زیدان،(1372)، تاریخ تمدن اسلامی، ترجمه علی جواهر کلام تهران، امیرکبیر.
- حجتزاده، حسامالدین (1384)، تاریخ علوم در هند دوره گورکانیان، به راهنمایی حسین، الهی، مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، گروه تاریخ تمدن و ملل اسلامی.
- حسینی، سیدحسن (1393)، پیشگفتار نقدنامههای علمی گروههای تخصصی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- دهقانی، رضا (1386)، اصول نقد اثر و تحلیل محتوا، سایت سازمان تبلیغات اسلامی به آدرس http:// old. Ido.ir/a. aspy? = 1386010101
- ذبیحالله صفا (1369)، تاریخ علوم عقلی در تمدن اسلامی تا قرن چهارم، تهران، دانشگاه تهران.
- علوی، سیما (1396)، پزشکی و اسلام در هند مستعمره، ترجمه دکتر قربان بهزادیان نژاد، تهران، پژوهشکده تاریخ اسلام.
- غفوری، محمد (1386)، تأثیر علمی- فرهنگی هند در دانش مسلمانان در سدههای نخستین اسلامی، مجله تاریخ اسلام، شماره 32، زمستان 1386، صص 123 تا 146.
- مبارکبوری ، قاضی ابوالمعالی اطهر(1377 هـ.ق)، رجال السند و الهند الی القرن السابع، بمبئی، المطبعه الحجازیه،
- هاشمیان نژاد، فریده (1380)، ارائه چارچوبهایی نظری در خصوص برنامه درسی مبتنی بر تفکر انتقادی در دوره ابتدایی با تأکید بر برنامه درسی مطالعات اجتماعی، رساله دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.